تبلیغات
مطالب اینترنتی - تاثیر پری بیوتیک ها در بهبود خواب و کاهش استرس
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مطالب اینترنتی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

شفا آنلاین>تغذیه>مطالعه جدید نشان می دهد مصرف پری بیوتیک ها به بهبود خواب کمک کرده و از تاثیرات فیزیولوژیکی استرس می کاهد.

به گزارش شفا آنلاین،
پری بیوتیک(Prebiotic) ها از جمله فیبرهای غذایی هستند که به طور طبیعی در غذاهای
نظیر کاسنی، کنگر فرنگی، سیر خام، تره فرنگی، پیاز، مارچوبه و جودوسر و
همچنین شیر سینه یافت می شود.

پری بیوتیک ها از انواع خاص فیبرهای غیرقابل هضم هستند که برای تحریک رشد باکتری های پروبیوتیک در بدن ضروری است.

یافته ها نشان داد موش های دارای رژیم غذایی پری بیوتیک در مقایسه با موش های بدون رژیم غذایی(diet) پری بیوتیک، زمان بیشتری در خواب NREM (حرکت چشمی غیرسریع) سپری می کردند که خوابی آرامش بخش و تجدیدکننده نیرو بوده و در آن خواب دیدن اتفاق نمی افتد.

رابرت تامسون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلورادو، در این باره می گوید: «ما دریافتیم پری بیوتیک رژیمی موجب بهبود خواب NREM و همچنین خواب REM بعد از یک اتفاق استرس(Stress) زا شد.»

مونیکا فلشنر، عضو دیگر تیم تحقیق، در ادامه می افزاید: «با در نظر گرفتن این موضوع که خواب NREM
کافی و تغذیه مناسب می تواند بر رشد و عملکرد مغز تاثیر گذارد و مشکلات
خواب هم در اوایل زندگی شایع است، این امکان وجود دارد که رژیم غذایی غنی
از پری بیوتیک ها در سال های اول زندگی به بهبود خواب کمک کرده، از
میکروبیوم های روده حفاظت کرده و سلامت بهینه مغز را افزایش دهد.»

پری بیویتک ها متفاوت از پروبیوتیک ها هستند. پروبیوتیک ها
باکتری هایی هستند که به حفظ تعادل طبیعی روده ها در یک موجود زنده کمک می
کنند. دستگاه گوارشی طبیعی انسان حاوی ۴۰۰ نوع باکتری پروبیوتیک است که
موجب کاهش رشد باکتری های مضر می شوند و به بهبود سلامت سیستم گوارشی کمک
می کند.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب تاثیر پری بیوتیک ها در بهبود خواب و کاهش استرس در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :تاثیر پری بیوتیک ها در بهبود خواب و کاهش استرس
http://mofidestan.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب